Villkor

Köpvillkor

Osäker på vad som gäller när du handlar på Läckrast? Det är egentligen inga konstigheter, här har vi samlat det viktigaste kring dina rättigheter och skyldigheter.

Allmänt

Här följer köpvillkoren som gäller när du e-handlar från Sthlms Korvtruck Läckrast AB, hädanefter Läckrast. Villkoren gäller mellan dig som kund och Läckrast.

Beställning och leveranstid

När Läckrast mottagit din beställning skickas en beställningsbekräftelse till dig.

Varje låda levereras under en bestämd period. Perioden är angiven för respektive låda på lackrast.se.

Avbokning

Det kostar inget att avboka en beställning. Vid avbokning ska kundtjänst kontaktas från den mailadress som beställningen gjorts ifrån och antal korvlådor som ska avbokas ska anges.

Varor

På lackrast.se visas viss produktinformation för varje vara men för fullständig produktinformation och uppgifter som tillverkningsdag och bäst före-datum hänvisas du till varans förpackning. Gällande information om ingredienser och allergener så är det alltid märkningen på en varas förpackning som gäller.

Läckrast reserverar sig för eventuella bild- eller skrivfel på hemsidan. Exempel på sådana fel kan vara felaktig information i produktbeskrivningen, att en bild inte återger produktens exakta utseende eller att det anges felaktigt pris på en vara.

Betalning

Du betalar din beställning med Swish i samband med leverans av dina varor. Det går inte att betala med kort, kontanter, checkar eller presentkort.

Hemleverans

Läckrast erbjuder leverans genom hemleverans. Hemleveransen är kostnadsfri.

När beställningsperioden för en låda stängs skickas Läckrast order till fabriken. Fabriken tillverkar och paketerar din beställning. Veckan innan leverans skickas ett SMS till dig med beräknad leveranstid.

Hemleverans sker sedan inom det beräknade tidsintervallet. Ett SMS skickas till dig när din leverans är näst på tur. Läckrast har som ambition att leverera din beställning på angiven leveranstid, men med reservation för eventuella förseningar och driftstörningar. Dina varor anses levererade när du vid hemleverans tagit emot dem alternativt att varorna lämnats vid din ytterdörr.

Om Läckrast inte kan utföra åtaganden mot dig till följd av omständigheter som kan anses ligga bortom Läckrast kontroll så utgör detta inte ett avtalsbrott. Läckrast förbehåller sig rätten att ändra eller stänga leveranser med kort varsel, exempelvis vid hinder i trafiken p.g.a. väderförhållanden, trafikolyckor eller liknande omständigheter eller vid Force Majeure-liknande situationer såsom naturkatastrofer, krig, politiska oroligheter, konflikt på arbetsmarknaden, eldsvåda eller annan omständighet utanför rimlig kontroll för Läckrast. Vid den typen av situationer kommer Läckrast dock alltid försöka utföra åtaganden i möjligaste mån och i de fall där detta inte är möjligt kompensera dig i skälig omfattning.

Om du inte kan ta emot varorna

Om du inte kan ta emot dina varor vid hemleverans gör transportören en bedömning om varorna kan lämnas. Under förutsättning att transportören kommer fram till din ytterdörr lämnas varorna utanför dörren. När varorna har lämnats övergår ansvaret för varorna till dig. Om en port eller grind hindrar oss från att nå fram till din dörr lämnas varorna inte kvar.

Om varorna inte kan lämnas tas de tillbaka till fabriken som plockat dina varor. För att få bekräftelse på om du har möjlighet att hämta upp varorna i fabrik, vänligen kontakta kundtjänst. Om du då avstår från att hämta dina varor kommer du att debiteras för hela ordervärdet.

Reklamation

Om något går fel eller om du önskar reklamera en vara ska kundtjänst kontaktas så snart som möjligt efter att fel har upptäckts, dock senast inom 14 dagar. Kreditering på grund av fel eller reklamation görs till samma Swish nummer som uppgavs när du lade din beställning alternativt till bankkonto tillhörande samma person. Läckrast kommer inte att leverera en ny vara.

Ångerrätt

Enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (SFS 2005:59) gäller inte ångerrätt för livsmedel. Du har alltså ingen ångerrätt för köpta varor.

Kundtjänst

Vid frågor och reklamationer ombeds du kontakta kundtjänst via info@lackrast.se eller 070-753 00 06.

Behandling av personuppgifter

Läckrast behandlar dina personuppgifter, såsom dina kontaktuppgifter, betal- och orderinformation bl.a. för att kunna hantera din beställning. Läs mer om vår behandling av dina personuppgifter i vår integritetspolicy.

Tvist

Vid en eventuell tvist hänvisas du till Allmänna Reklamationsnämnden.

Allmänna reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
www.arn.se

Läckrast följer alltid Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Som konsument har du möjlighet att använda dig av EU-kommissionens ODR-plattform (online dispute resolution) rörande tvistlösning på nätet.

Kontaktuppgifter

Om du har några frågor om våra köpvillkor, kan du kontakta oss enligt nedan: